-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:38993 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا در بعضي موارد، تلاوت قرآن امامان معصوم: با تلاوت قرآن امروزي ما متفاوت است، آيا در قرآن تحريفي واقع شده است؟

قرآن كريم كه سخن خداوند و آخرين كتاب آسماني است، از صدر اسلام تا كنون مورد اهتمام جدي مسلمانان بوده است. پيامبر گرامي اسلامنسبت به قرائت، حفظ و جمعآوري آن، سفارشهاي اكيد داشته، مسلمانان آن را محور و اساس دين خود تلقي كرده و قرائت آنرا از وظايف روزمرّة ديني خود ميدانستند. متن قرآن در طول تاريخ اسلام، سينه به سينه و دست به دست، از نسلي به نسل بعد منتقل ميشده و به اين دليل، همواره قاريان و حافظان فراواني از صدر اسلام تا كنون، در بين مسلمانان وجود داشته، از ارج و منزلت والايي برخوردار بودهاند. از امور ياد شده و بررسي مصاحف بر جاي مانده از گذشتههاي دور، به اين نتيجه ميرسيم كه قرآن با همان الفاظ و قرائت رسول خدا6 در طول تاريخ رواج داشته است و عواملي از قبيل ابتدايي بودن خط در زمان كتابت قرآن و خالي بودن از نقطه و اعراب و اختلاف لهجههاي قبايل عرب و احياناً اجتهادات شخصي و مسائل ديگر، خللي در قرائت رايج ايجاد نكرده وتنهابرخي قرائتهاي شخصي و نادر اشتباهاتي به وجود آورده كه مورد اعتناي جامعه اسلامي نبوده است. عثمان هم براي عدم رواج اين قرائتهاي شاذ و داراي اشتباه و حفظ قرائت رايج، پس از مشورت با اميرالمؤمنينبه جمعآوري مصاحف و تكثير نسخه واحد مورد پذيرش مسلمانان، اقدام كرد و همين پذيرش عمومي، خود دليلي بر هماهنگي نسخة تكثير شده با قرائت رايج مردم بود. مطابقت قرآن موجود كه سينه به سينه از سوي انبوهي از جمعيت مسلمانان نقل شده و فوق تواتر است، نيز از آن جهت است كه قرائت عاصم با قرائت مشهور ثبت شده در قرآنِ موجود، موافق بوده است; نه اين كه قرآن موجود طبق قرائت عاصم نوشته شده باشد.

در نتيجه در موارد اختلاف قرائت، قرائت صحيح تنها همين قرائت كنوني است كه با اعراب و حروف فعلي قرآن كريم موافق است.( ر.ك: مصونيت قرآن از تحريف، محمد هادي معرفت، ترجمة محمد شهرابي، ص 215ـ217/ التمهيد في علوم القرآن، محمد هادي معرفت، ج 2، ص 79 / سلامة القرآن من التحريف، فتح اللّه محمدي، ج 1، ص 72 / الاء الرحمن في تفسير القرآن، محمد جواد بلاغي، ج، ص 29 / اطيب البيان، سيد عبدالحسين طيب، ج 1، ص 31 ـ 32 / روششناسي تفسير قرآن، علي اكبر بابايي و...، ص 74ـ75. )

ائمه: نيز نه تنها غير از آن چه در قرآن فعلي وجود دارد را تلاوت نميكردند، بلكه ما را هم از اينكه غير آنچه در قرآن نوشته شده است ـ و اكنون به همان صورت موجود است ـ نهي ميفرمودند.(المسائل السرويّه، شيخ مفيد، ص 82، نشر كنگره شيخ مفيد.) به همين جهت، قرآني كه امروز در دست ماست، مورد تأييد ائمه: بوده است و علما و بزرگان شيعه، نسل به نسل، سينه به سينه و دست به دست، آن را به ما رساندهاند; به همين دليل رواياتي كه در آنها قرائتي، غير از قرائت موجود در قرآنهاي فعلي، وارد شده است، يا مورد تأييد نيست ـ يعني روايت جعلي و ساختگي است ـ و يا ممكن است امام تفسير آيه را فرموده باشد و علماي اسلام ـ كه متخصص در فنّ روايتشناسي هستند ـ آنها را بررسي كردهاند.(صيانة القرآن من التحريف، محمد هادي معرفت، ص 220، نشر جامعه مدرسين حوزه علميه قم.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.